Vatten över huvudet

Ibland tänker jag inte efter förrän långt efter jag pratar och då är det redan försent. Just därför sitter jag nu med världens tråkigaste text som heter Organizational Environments and Organizational Information Processing (på hur många sidor som helst med hur liten text som helst) och kämpar med att skriva en översatt sammanfattning.

Det hela började i söndags när jag åt bakislunch med några kompisar och en av dessa beklagade sig över en text på engelska hon måste läsa, och hon som knappt kan engelska. Glatt (och utan att tänka efter, tyvärr) erbjöd jag mig att läsa texten åt henne och göra en sammanfattning. Jag har ju ändå inget jobb ännu och jättefå föreläsningar, så jag har massor av tid…

Så nu sitter jag här och börjar inse att jag har tagit mig vatten över huvudet och att det här tar mycket längre tid än jag hade räknat med och jag har ju faktiskt en massa egna saker jag också måste hinna läsa, men nu är det alldeles för sent att dra mig ur. Typiskt.

Note to self: Tänk efter före nästa gång. 

Kommentera

