I-landsproblem i u-land

Efter att skypeat alldeles för länge med mor och far hemma i Sverige hela morgonen har jag nu satt mig ner vid skrivbordet för att försöka plugga in texterna till kvällens föreläsning. Då drar han igång. Trumgrannen. Han spelar flera dagar i veckan, flera timmar i sträck, och det är som om han hade sitt trumset i rummet bredvid. Tyvärr är det inte ens i samma hus (annars hade jag gått och knackat på), men hans fönster vetter mot mitt. Och nu är det för sent att åka till ett bibliotek och plugga, då förlorar jag alldeles för mycket dyrbar pluggtid till restid. Ska leta upp öronpropparna och lära mig plugga i sällskap av Trumgrannen, helt enkelt.

***Uppdatering 5 minuter senare***
Vadå han, förresten, insåg jag just. Jag har bara sett trumsetet skymta bakom gardinerna när det är mörkt utomhus och lyset tänt därinne i rummet, men jag har ju faktiskt aldrig sett Trumgrannen. Det kan lika gärna vara en hon, vad vet jag om det. 

Kommentera

